Ja vien tā munīcija pēdējos piecos gados tiešām ir izražota un slapjā pagrabā nav turēta, tad jau problēmu nevajadzētu būt nevienai. Arī gludstobra. Cik nav puiku gados izšaudīts bišustropos no kara laika stāvējušas patronas un pat jau aprūsējušas arī. Ja tā patrona jau kopš dzimšanas ir nekondīcija, tad tādu firmu ražojumus turpmāk labāk neaiztikt.
Man oktobrī sanāca ieiet "Lijā" Stabu ielā. Gribēju nopirkt brenekus. Pārdevējs man iedeva kastīti ar lodēm.Atverot kastīti es ievēroju ka vienai patronai ap kapseli bija rūsa.Pārdevējs protams bija izbrīnīts.Vai šajā situācijā var būt runa par kaut kādu garantiju ja jau veikala plauktā viņas jau ir bojātas.
Dzintar! Kādi "tie paši divu gadu garantijas noteikumi kā uz pārējiem izstrādājumiem" ? Uz kādiem pārējiem - maizi, pienu, zeķēm, naglām u.t.t. Neviens likums Latvijā nenosaka, ka precei būtu jābūt divu gadu garantijai! http://www.likumi.lv/doc.php?i... Likuma 27. pantā gan ir teikts, ka: "Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Par preces iegādes dienu tiek uzskatīta diena, kad ražotājs vai pārdevējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci." ------------------------ Kas ir neatbilstība līguma noteikumiem? Līgums var tikt slēgts mutiski. Tas ir tā : "Man lūdzu to verķi!" - "Lūdzu, no jums pieci lati". Līgums ir noslēgts! Un kāda neatbilstība līguma noteikumiem? Vai es, pārdevējs, liku, spiedu Jums to sūdu pirkt!? Un šī ir vienīgā vieta kur ir pieminēts divu gadu terminš! Tu vari izteikt pretenzijas un LŪGT kaut ko. Garantija ir tad, kad Tev, iegādātai precei, (kurai ir unikāls šasijas vai korpusa nummurs atpazīstamībai! ) izraksta speciālu garantijas talonu uz kura ir visi garantijas laiki, identifikācijas nummurs un nosacījumi. Šo nosaka likuma 16. pants. (1) Garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam. (2) Garantija dodama rakstveidā, un tajā skaidri norādāmi nosacījumi prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, garantijas termiņš — laikposms, uz kuru attiecināta garantija, kā arī garantijas devēja nosaukums (firma) vai vārds, uzvārds un adrese. Garantijā norāda, ka patērētājam ir noteiktas tiesības saskaņā ar normatīvajiem aktiem un ka garantija šīs tiesības neietekmē. Ja garantija neatbilst šiem noteikumiem, tas neietekmē garantijas derīgumu un patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai garantija tiktu izpildīta. (3) Garantija ir saistoša tās devējam atbilstoši garantijas dokumenta nosacījumiem un attiecīgajā reklāmā sniegtajai informācijai. ------------------------------ Ja Tev ir vienkārši kases čekiņš un sūdīga prece, tad Tu divu gadu laikā vari griezties ar prasījumu (27. pants) un Tevi tik pat pieklājīgi var pasūtīt uz poda. Un lasām uzmanīgi 16. panta 2. punktu - garantija dodama rakstveidā un to dod tas, kas iekasē naudiņu par preci, nevis ražotāja interneta portāls, kas piesola mūža garantiju. Pārdevējs var droši iedot gadu garantiju. ------------------------------------------ Tātad, pa lielam, principā garantiju dod tām precēm kuras ir personīgi identificējamas, iekārtas vai instrumenti ar rāmja vai korpusa nummuriem. Un garantijas terminš var būt jebkurš, kaut vai viens mēnesis. Par piena paku, desas, patronu un zeķu kvalitāti var griezties ar pretenzijām divu gadu laikā un cerēt, ka nepasūtīs kaut kur tālāk. Un ja Tu pērc kurpes un jautā pēc garantijas, un Tev meitene laipni māj ar galvu, saka, ka ir divi gadi, un lūdz tamdēļ saglabāt čeku, tad zini , ka garantija Tev nav, tā ir nulle, bet divu gadu laikā Tu vari griezties ar pretenzijām (27. pants)un visdrīzāk, ka Tevi pasūtīs ...., jo neesi ievērojis valkāšanas nosacījumus. Vai esi kādreiz izlasījis kurpju kastē iemesto lapiņu, apdrukātu smalkiem burtiņiem, kur apavi ir jākopj vēl biežāk nekā Tu mazgā rokas, skujies un tīri zobus kopā ņemot. Un vispār, apavus valkāt ir kaitīgi, var tos sabojāt, jo pareizi ekspluatēti tie ir tikai stāvot veikala plauktā! Vot tā viš ir. Un neņemot vērā manis augstāk minēto, visas izdarības ar garantijām, no pārdevēju puses, ir vistīrākais lohotrons.
Varbūt pielikšu savu jautājumu pie šīs tēmas... Cik ilgi var uzglabāt gludajam un cik ilgi spicajam munīciju lai nemainās tur kaut kas sastāvā pulverim, ja ir sanācis tā vairāk iepirkt ? Danke !
Veikali nespej nodrosinat tulkojumu ieroca lietosanas pamacibai, jau sadi parkapjot likumu (piedevam tas ir paaugstinatas bistamibas produkts)bet jus vel gribat garantiju patronam. :)
Jāā Uldi,iepriecināt neiepriecināji,bet vismaz saliki pa plauktiņiem.Sanāk ka neviens atbildību nenes?Labi,modelējam stulbu variantu(teorētiski),ir noticis negadījums ar cietušajiem iemesls munīcija(apzināti neminu kas noticis,bet cietušais nav radies no apzināta vai neapzināta šāviena,kā arī munīcijas izmantošana bijusi likumīga un tehniski pareiza).Kā tagad traktēsi?
Aprīkojums: Blaser R93 270WSM, Rem .223 Swarovski Z6i 3-18x50 BT; Blaser BBF 97 30-06/12 Swarovski Z6i 1-6x24; uzlabota Walther G22 22LR 3-9x50, Leica CRF1200Y talummers un Swarovski EL 10x42 binoklitis.
Medību trofejas: 14
29.12.2011. 17:19
Dzintars, khm es taa padomaaju un nespeeju uzmodeleet praatinjaa taadu situaaciju, kaa tu raksti. Varbuut tomeer vari uzmodeleet situaaciju? Variants par plikas patronas spraadzienu automashiinaa, kad kaada shkjemba ir ne tur aizgaajusi iisti nederees, jo redz var apeleet pie taa, ka muniicija ir nepienaaciigi iepakota paarvadaashanai utt.
Ja tā patrona jau kopš dzimšanas ir nekondīcija, tad tādu firmu ražojumus turpmāk labāk neaiztikt.
Uz kādiem pārējiem - maizi, pienu, zeķēm, naglām u.t.t.
Neviens likums Latvijā nenosaka, ka precei būtu jābūt divu gadu garantijai!
http://www.likumi.lv/doc.php?i...
Likuma 27. pantā gan ir teikts, ka:
"Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Par preces iegādes dienu tiek uzskatīta diena, kad ražotājs vai pārdevējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci."
------------------------
Kas ir neatbilstība līguma noteikumiem? Līgums var tikt slēgts mutiski. Tas ir tā : "Man lūdzu to verķi!" -
"Lūdzu, no jums pieci lati". Līgums ir noslēgts! Un kāda neatbilstība līguma noteikumiem? Vai es, pārdevējs, liku, spiedu
Jums to sūdu pirkt!?
Un šī ir vienīgā vieta kur ir pieminēts divu gadu terminš! Tu vari izteikt pretenzijas un LŪGT kaut ko.
Garantija ir tad, kad Tev, iegādātai precei, (kurai ir unikāls šasijas vai korpusa nummurs atpazīstamībai! )
izraksta speciālu garantijas talonu uz kura ir visi garantijas laiki, identifikācijas nummurs un nosacījumi.
Šo nosaka likuma 16. pants.
(1) Garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam.
(2) Garantija dodama rakstveidā, un tajā skaidri norādāmi nosacījumi prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, garantijas termiņš — laikposms, uz kuru attiecināta garantija, kā arī garantijas devēja nosaukums (firma) vai vārds, uzvārds un adrese. Garantijā norāda, ka patērētājam ir noteiktas tiesības saskaņā ar normatīvajiem aktiem un ka garantija šīs tiesības neietekmē. Ja garantija neatbilst šiem noteikumiem, tas neietekmē garantijas derīgumu un patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai garantija tiktu izpildīta.
(3) Garantija ir saistoša tās devējam atbilstoši garantijas dokumenta nosacījumiem un attiecīgajā reklāmā sniegtajai informācijai.
------------------------------
Ja Tev ir vienkārši kases čekiņš un sūdīga prece, tad Tu divu gadu laikā vari griezties ar prasījumu (27. pants) un Tevi
tik pat pieklājīgi var pasūtīt uz poda.
Un lasām uzmanīgi 16. panta 2. punktu - garantija dodama rakstveidā un to dod tas, kas iekasē naudiņu par preci,
nevis ražotāja interneta portāls, kas piesola mūža garantiju. Pārdevējs var droši iedot gadu garantiju.
------------------------------------------
Tātad, pa lielam, principā garantiju dod tām precēm kuras ir personīgi identificējamas, iekārtas vai instrumenti
ar rāmja vai korpusa nummuriem. Un garantijas terminš var būt jebkurš, kaut vai viens mēnesis.
Par piena paku, desas, patronu un zeķu kvalitāti var griezties ar pretenzijām divu gadu laikā un cerēt, ka nepasūtīs
kaut kur tālāk.
Un ja Tu pērc kurpes un jautā pēc garantijas, un Tev meitene laipni māj ar galvu, saka, ka ir divi gadi, un lūdz tamdēļ saglabāt čeku, tad zini , ka garantija Tev nav, tā ir nulle, bet divu gadu laikā Tu vari griezties ar pretenzijām
(27. pants)un visdrīzāk, ka Tevi pasūtīs ...., jo neesi ievērojis valkāšanas nosacījumus. Vai esi kādreiz izlasījis
kurpju kastē iemesto lapiņu, apdrukātu smalkiem burtiņiem, kur apavi ir jākopj vēl biežāk nekā Tu mazgā rokas, skujies
un tīri zobus kopā ņemot. Un vispār, apavus valkāt ir kaitīgi, var tos sabojāt, jo pareizi ekspluatēti tie ir tikai
stāvot veikala plauktā!
Vot tā viš ir.
Un neņemot vērā manis augstāk minēto, visas izdarības ar garantijām, no pārdevēju puses,
ir vistīrākais lohotrons.
Cik ilgi var uzglabāt gludajam un cik ilgi spicajam munīciju lai nemainās tur kaut kas sastāvā pulverim, ja ir sanācis tā vairāk iepirkt ? Danke !