Varbuut kaads var pastaastiit par ssoo mociiti no savas pieredzes.Kam jaapieveerss uzmaniiba iegaadaajoties..Ir nav jeega nnemt jaunu?Cik zirgiem buutu jaabuut lai tiessaam buutu kaut cik izmantojams-kas varbuut biezzaak pliist-utt utt...Mnu pagaidaam tik veel domaaju-skatiijos ebay tur triisreiz leetaak kaa lv-rakstat kas tiessaam zin nevis-es domaaju-vareetu buut utt...
Kaspar, Tavām vajadzībām pietiktu kumeļš uz 380cm3: ņem ar āķi un ne vecāku par 2004.gadu. Mūsējie tirgoņi Ski-Doo ieved no Somijas, kad somi savējo moču kolekciju atjauno. Zinu vienu kontaktu Valmieras pusē, kas ar šīm lietām nodarbojās. Pamatā uzmanība jāpievērš dzešēšanas sistēmai, ķēdei un atbalsta ruļļiem. Latvijā ar servisu ir pašvaki, bet ir tie paši censoņi, kas var moci pārkrāmēt ar vajadzīgajām detaļām. Un, protams, jauns ir jauns - ja vari, tad pērc tādu.
Sniega mocim kubatūru ne mazāk par 500cm3, šķidruma dzesi, ķēdi ar minimālo garumu 136". Ja izvēlēsies mazākus parametrus brauksi vienu nedēļu martā kad ir tāda sērsna ka ar jebkuru moskviču var pabraukt pa virsu, vai brauksi pa iztīrītiem ceļiem un ezeru kā to dara vidējais Latvijas sniega moča lietotājs. No SKI DOO iesaku SUMMIT, ja valkāsi smagas piekabes un aļņus vismaz četras reizes nedēļā tad TUNDRA. Pats pērku USā jo šeit var nopirkt tikai iepriekšminētos mopēdus. Pirkt jaunu lai lietotu 2 mēnešus gadā liekas nelietderīgi
350ccm būs tāds šperriņš, pabraukāt varēsi, bet dziļākā sniegā nepietiks jaudas. Zem 500ccm derēs tik izklaidēm. 550ccm ir OK, jauda būs pietiekoši gan dziļākam sniegam gan piekabei. Patreiz dzenāju Ski-doo Tundra LT 600 ACE, 4 taktu 600ccm motors. Atsķirība no divtaktniekiem ir milzīga. Metru dziļā sniegā brīžiem redzama tik stūre bet uz priekšu iet un pārkrautu piekabi kalnā ar var uzdabūt bez problēmām. Par šķidruma dzeses nepieciešamību gan šaubos. Mēdz pārkarst kad piestumj visas dzeses lūkas un daudz jābuksējas, normāli braucot viss ir OK. Pirkt sniega moci nepatestējot ir liels risks. Neviens nepērk normālu dzelzi lai ar to 50 km/h bērnus vizinātu.
To Mārtiņš ... liekas ka absolūti nepārzini SKI DOO motociklu uzbūvi, dzesēšanas radiators atrodas starp ķēdi un sēdekli, respektīvi zem paka..s. Jo dziļāks sniegs un lielāka slodze jo kāpurķēdei vairāk ko mest uz radiatora, vienīgā iespēja pārkarsēt ir braukt pa tīru ledu bez ūdens vai sniega kārtas. Es izvēlētos tikai divtakteri, svara un jaudas attiecība stipri pārāka par četrtakteri, tas ka viņa mūžs būs par kādu tūkstoti īsāks nesatrauc. Pats lietojis esmu daudz un dažādus, un neko labāku par SUMMIT 800 neesmu vēl atradis, svars 210kg, ķēde konkētajam 151", ķēdes protektora augstums 57mm(!), jauda 150zs, četras taktis iet čučēt
Slēpts
09.02.2013. 17:48
Ļoti interesanta un noderīga tēma... un gribētos dzirdēt par degvielas patēriņu...
Trīs gadus lietoju Polaris 600 cm2 divtakteri. Uzrāviens ir vienkārši lopisks, galvenais turēties pie ragiem, lai nepaliek uz muguras. Teicams dampis. Manējais ir 2000 gada un iet kā puķīte. Vedu no Zviedrijas, bet var arī no Somijas. Ja valodu nedaudz pārvalda problēmu nekādu un tehniskais stāvoklis pārsvarā ir teicams. Degvielas patēriņš ir vienīgais nepatīkamais temats, jo dienā 40 litrus var mierīgi nokurināt.
Kaspar, sniega moča uzbūvi zinu labi, varetu teikt pat ļoti labi. Tev gan būtu jāzin, ka ir gan gaisa dzeses motori kas dzesejas no prieksejam lūkām gan sķidruma dzeses motori un radiators var but izvietots gan zem sēdekļa gan priekšā. Divtaktnieks viennozīmīgi ir asāks un vieglāks. Četrtaktnieks, ja gadās kārtīgi nobuksēt, pie zemiem apgriezieniem vēl kārpa. Latvijas apstākļiem pilnīgi pietiek ar 500ccm divtaktnieku.
To Mārtiņš ... ļoti labi zinu kā dzesējas gaisa dzeses un šķidruma dzeses motori sniegamočiem. Iepriekš teiktais bija oponējums Tev par to ka gaisa dzese ir līdzvērtīga vai labāka par šķidruma, nav un nekad nebūs, arī tāds sīklums kā troksnis ar gaisu dzesējamam motoram ir lielāks. Cik man zināms, kaut ko var protams nezināt, SKI DOO radiatorus zem beņķa liek no 2005.gada noteikti varbūt pat vēl senāk. Vai pirkt vecāku, jāizlemj pircējam. Degvielas patēriņš ir ļoti atkarīgs no sniega apstākļiem un braukšanas agresivitātes. Manā gadījumā 10-30l/100km, bet pārsvarā 30 :)
Slēpts
15.02.2013. 00:20
Kāds būs komentārs par šo-ar moci tik pa klaju lauku-ja priekšā zars zem snniega-pr slēpes vairs nav!!! Te nu sanāk-jāpērk kvadra,un ziemā jāliek kāpurķēdes.Tad tas viss rullē.
Par šķidruma dzeses nepieciešamību gan šaubos. Mēdz pārkarst kad piestumj visas dzeses lūkas un daudz jābuksējas, normāli braucot viss ir OK.
Pirkt sniega moci nepatestējot ir liels risks. Neviens nepērk normālu dzelzi lai ar to 50 km/h bērnus vizinātu.
Divtaktnieks viennozīmīgi ir asāks un vieglāks. Četrtaktnieks, ja gadās kārtīgi nobuksēt, pie zemiem apgriezieniem vēl kārpa. Latvijas apstākļiem pilnīgi pietiek ar 500ccm divtaktnieku.
Te nu sanāk-jāpērk kvadra,un ziemā jāliek kāpurķēdes.Tad tas viss rullē.