Šodien vārdadienu svin Viola, Vizbulīte, Vijolīte, rītdien - Ģederts, Ģirts
Top Image

Forums

Tēmas nosaukums - garantijas laiks optikai


Kristaps
Pēdējo reizi manīts 2025-01-01 22:33
Lietotāja statuss: Nopietnais vērotājs
25.03.2011. 18:23
Pareizi Uldis raksta. Katrā ziņā Latvijā daudz kas ir atkarīgs no tirgotāja godaprāta un čomu būšanas. Pašam pirms gadiem sanāca mainīt lētā gala optiku Hubertā un neko - visu sarunājām:)
Uldis
Uldis
Pēdējo reizi manīts 2022-12-21 15:30
Lietotāja statuss: Jaunākais eksperts
Atrašanās vieta: Liepājas raj.
Medību stāžs: No 1993g.
Aprīkojums: Benelli Comfort 12 kal.
Suņi: Latvijas Dzinējs brunčos, vārdā Gunta,
25.03.2011. 12:14
Skatos, ka dažs labs vēl "aizvien ir tankā" un vēlamo grib uzskatīt par esošo.
-------------------------------------------------------------------------------
Mans komentārs bija par to, ka ļoti daudzi Patērētāji uzskata ja: " Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem DIVU GADU
laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. "UN" Par preces iegādes dienu tiek uzskatīta diena,
kad ražotājs vai pārdevējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci." tad tā ir GARANTIJA.
Tā nav GARANTIJA.
Garantija ir ražotāja vai pārdevēja PAPILDUS saistību uzņemšanās PAPILDUS patērētāju tiesību aizsardzības likumā
noteiktajām patērētāja tiesībām.
Pārdevējam NAV PIENĀKUMS Jums dot uz preci GARANTIJU. Jūs aizsargā likums, un Jūs divu gadu laikā varat pieteikt
prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.
Un tālāk jau ir bla bla bla likuma 27. un 28. pants.
------------------------------------------------------------------------------------
Nu jau pārdevēji ir pietiekoši izskoloti, un uz Jūsu jautājumu - "Cik ilga ir garantija?
Jums atbild:
"Divu gadu laikā jūs varat pieteikt prasījumu par preces kvalitāti no preces iegādes brīža.
Preces iegādes brīža apliecinājums ir kases čeks vai pavadzīme. Lūdzu saglabājiet pirkuma dokumentus."
Un ja Jūs vēl joprojām "esat tankā" un domājat, ka Jums ir iedota divu gadu garantija, tad jūs ļoti maldāties.
Garantijas laiks ir NULLE, bet pieteikt prasību Jūs divu gadu laikā varat!
--------------------------------------------------------------------------------------
Garantijas nosacījumi ir obligāti tikai tad, ja to vispār dod pārdevējs un atbilstoši likumam:
"Garantija dodama RAKSTVEIDĀ, un tajā skaidri NORĀDĀMI nosacījumi prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, garantijas termiņš — laikposms, uz kuru attiecināta garantija, kā arī garantijas devēja (vairumā gadījumu pārdevēja,
nevis ražotāja) NOSAUKUMS (firma) vai VĀRDS, UZVARDS un adrese. Garantijā norāda, ka patērētājam ir noteiktas tiesības saskaņā ar normatīvajiem aktiem un ka garantija šīs tiesības neietekmē. Ja garantija neatbilst šiem noteikumiem, tas neietekmē garantijas derīgumu un patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai garantija tiktu izpildīta."
Tātad garantiju un tās termiņu, uz jūsu pirkuma dokumentiem, dod (vai arī NEDOD) PĀRDEVĒJS,
NEVIS kaut kāda Jakti Šmakti, vai kaut vai Swarovski mājas lapa ar super puper 10 gadu garantijas piesolījumu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pats tirgoju rūpniecības preces, no urbjmašīnas līdz megavatu jaudas apkures katliem, pa kādiem 2 milj. Ls gadā,
nu nevajag vecu zvejnieku mācīt, kā vētras laikā, pāri laivas bortam čurāt!
--------------------------------------------------------------------------------
Lai veicas iepērkoties!
Juris
Juris
Pēdējo reizi manīts 2011-04-03 22:30
Lietotāja statuss: Vērotājs
Atrašanās vieta: Brightona
Medību stāžs: born with a weapon
Aprīkojums: mauser k98 7.92x57mm
Suņi: wife's name Anita
Medību trofejas: 2
24.03.2011. 21:54
optikai latvija un latvietim garantijas nav. p.s katrs pardevejs grib tikai naudu nevis atbildibu. TEMA SLEGTA.
Andis
Andis
Pēdējo reizi manīts 2014-02-11 12:32
Lietotāja statuss: Aktīvais lietotājs
Atrašanās vieta: Mālpils
Medību stāžs: 10
10.03.2011. 17:23
Uldi Spārn!!!!
Man ir tikai viens ko pateikt:
Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27.pants ar tā visām trim daļām un 28.pants!!!!!!
Ja Tu, O Varenais Vienīgais Īstais Jurist, vēl neapjēdz - uzzvani uz PTAC, tur smuki visu šādiem paskaidro! ;)
Ja arī proti lasīt - palasi PTAC lēmumus un judikatūru!!! ;)
Nils
Pēdējo reizi manīts 2011-03-10 19:50
Lietotāja statuss: Nopietnais vērotājs
10.03.2011. 14:49
this ist he company dealer in Latvia:
Strelnieks-A Ltd.
Frau Ilze Kauke
Baznicas Street 39
LV- 1010 Riga LATVIA /Lettland
Tel.: 00371-7-315020
Fax.: 00371-7-315574
Best of regards
i.A. Anita Grebe
-Sales Dept.-
Schmidt & Bender GmbH & Co.KG
Am Großacker 42
D-35444 Biebertal / Fellingshausen
GERMANY
Tel.: +49 (0) 6 40 9 / 81 15 - 41
Fax.: +49 (0) 6 40 9 / 81 15 - 11
Email: c.krug@schmidt-bender.de
www.schmidt-bender.de
Schmidt & Bender GmbH & Co. KG, Handelsregister : Amtsgericht Giessen, HRA 1586,
Persönlich haftende Gesellschafterin: Schmidt & Bender GmbH , HRB 842, Sitz: 35444 Biebertal
Geschäftsführer : Sabine Bender-Gerlach , Karlheinz Gerlach
Finanzamt Giessen, USt.-Nr.:20 366 000 52, UID-Nr.: DE1 126 525 02
Uldis
Uldis
Pēdējo reizi manīts 2022-12-21 15:30
Lietotāja statuss: Jaunākais eksperts
Atrašanās vieta: Liepājas raj.
Medību stāžs: No 1993g.
Aprīkojums: Benelli Comfort 12 kal.
Suņi: Latvijas Dzinējs brunčos, vārdā Gunta,
10.03.2011. 09:37
Andis Anspoks - citāts:
Edgar, ja no juridiskās puses - aizmirsti par Vāciju un čakarē pārdevēju te, jo TEV IR TIESĪBAS vērsties pie pārdevēja!!!
PĀRDEVĒJAM IR JĀGARANTĒ tieši tik pat liela garantija kā ražotājs to garantē, bet NE mazāk par 2 gadiem!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kas ir izdomājis šo cilvēku apčakarēšanas variantu "ar garantiju - 2 gadi"!
Kur Jūs esat to rāvuši? Varbūt pseidojuristiem vēlreiz jāiet skolā?
Garantijas devējs, pēdējā instance, ir pārdevējs, un tas var dot JEBKURU garantijas termiņu,
arī īsāku par rūpnīcas noteikto. Tas ir, izejot no viņa tehniskām iespējām veikt preču garantijas apmaiņu un veikt
garantijas remontu, balstoties uz viņa, kā dīlera, un rūpnīcas (vairumtirgotāja) noslēgtā līguma nosacījumiem.
Ja pircējam neapmierina garantijas nosacījumi, tad NEPĒRC, bet meklē citu pārdevēju ar labākiem nosacījumiem!
Protams, ja pārdevējs savā preces reklāmā un pārdošanas garantijā dod konkrētu termiņu tad tas viņam ir jāievēro
dzelžaini.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.pants. Garantija
(1) Garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam.
(2) Garantija dodama rakstveidā, un tajā skaidri norādāmi nosacījumi prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, garantijas termiņš — laikposms, uz kuru attiecināta garantija, kā arī garantijas devēja nosaukums (firma) vai vārds, uzvārds un adrese. Garantijā norāda, ka patērētājam ir noteiktas tiesības saskaņā ar normatīvajiem aktiem un ka garantija šīs tiesības neietekmē. Ja garantija neatbilst šiem noteikumiem, tas neietekmē garantijas derīgumu un patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai garantija tiktu izpildīta.
(3) Garantija ir saistoša tās devējam atbilstoši garantijas dokumenta nosacījumiem un attiecīgajā reklāmā sniegtajai informācijai.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vienīgā vieta kur likumā ir minēts 2 gadu termiņš ir tas , ka pircējs ir tiesīgs griezties ar savām pretenzijām 2 gadu garumā, pie ražotāja vai pārdevēja, kaut arī garantijas terminš, pieņemsim, ir viens mēnesis. Šis 2 gadu termiņš,- TIESĪBAS
griesties NAV GARANTIJA. Tās ir vienkārši - Jūsu patērētāju tiesības, kur pēc garantijas termiņa beigām varat pretendēt uz kaut kādu "slēpto defektu" izlabošanu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
27.pants. Patērētāja prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci vai pakalpojumu
(1) Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Par preces iegādes dienu tiek uzskatīta diena, kad ražotājs vai pārdevējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Tātad -
nekur, NE uz vienu preci Latvijā NAV obligāta 2 gadu garantija.
Pārtikas precēm ir derīguma termiņš,
rūpniecības precēm ir pārdevēja dotā (vai pilnīgi likumīgi - vispār nedotā) garantija.
Uz jaunu auto var būt arī viena mēnēša garantija,
pieņemsim ja tādu dod pārdevējs, ņemot vērā mūsu autoceļu stāvokli!
Kaut arī rūpnīca dod 1 gadu vai 100 000 km noskrējienu. Viss ir pilnīgi likumīgi,
un ja negribi, atkārtošu vēlreiz, NEPĒRC, ja neapmierina līguma nosacījumi.
Vai vismaz izlasi līguma nosacījumus,
ko pēc pēdējiem pētījumiem, Latvijā izdara tikai aptuveni 4% pircēju.
Lai veicas!
Andis
Andis
Pēdējo reizi manīts 2014-02-11 12:32
Lietotāja statuss: Aktīvais lietotājs
Atrašanās vieta: Mālpils
Medību stāžs: 10
10.03.2011. 09:32
Tāpēc jāpērk amerikāņu optikas - reāla mūža garantija!!! ;)
Jānis
Jānis
Pēdējo reizi manīts 2017-08-22 16:20
Lietotāja statuss: Lietotājs
Atrašanās vieta: Rīga
Medību stāžs: 6gadi
Aprīkojums: Browning BAR2, Schmidt&Bender 3-12x50, IŽ27EM
10.03.2011. 09:18
Armand, es jau ar skatos ka tāda atruna tur ir, bet es jau privāti Edgaram uzrakstīju,ka esmu gatavs visu izdarīt ar S&B viņa vietā - sporta pēc, interesanti kļuvis.
Pusotru gadu atpakaļ nopirku portatīvos ASV veikalā, atbraucu uz Latviju un noklājās mātesplate, kurai izmaksas tikpat lielas cik pats dators un čeks protams pazudis, BET sazinājos ar TOSHIBA rūpnīcu, iedevu sērijas numuru un viss notika bez kādiem čekiem utt., visa pamatā viņiem ir sērijas numurs, jo viņi visi tic tikai savai sistēmai, tad nu kādēļ, lai ar S&B būtu citādāk? Latvijā tāpat neviens nedos vairāk kā divi gadi - taču fiksi atkratīties vajag..:)
Armands
Armands
Pēdējo reizi manīts 2020-04-15 14:18
Lietotāja statuss: Lietotājs
Atrašanās vieta: Latvija
Medību stāžs: ir
Aprīkojums: ir
Suņi: nav
10.03.2011. 09:02
Nē nē - laikam nepareizi izteicos...
Izmantot vajag OBLIGĀTI - bet cik es saprotu, tad pēc 10 gadiem tas ir jādara jau par savu naudu - tādas 30 gadu garantijas na hljavu nav nevienai optikai - garantija ir, kad 30 gadu laiā kopš modelis ir pirkts to ir iespējams saremontēt rūpnīcā (t.i. nodrošina ar rezerves detaļām arī vecos modeļus) - varbūt arī es maldos...
Katrā ziņā šo atbildi vajadzētu nopubliskot - pašam jau tāda slimīga interese ir radusies :) :) :)
Juris
Juris
Pēdējo reizi manīts 2020-07-13 20:35
Lietotāja statuss: Nopietnais vērotājs
10.03.2011. 08:21
Armand kas tad ir strīda objekts? es piem neredzu vispār ka te būtu kāds strīds. Iesaki samierināties ar pārdevēja 2g garantiju un nemaz nemēģināt izmantot ražotāja garantiju? vai kā :)