Gan Samurajs, gan Vitara patiesībā ir ļoti labi aparāti ar šauru specializāciju - kvardracikls ar jumtu domāts lietošanai nelielās teritorijās. Nav paredzēts gariem pārbraucieniem, bet uz vietām savas funkcijas pilda teicami. Tur šaubu nav. Bet ģimenes (trīs un vairāk ļautiņi plus suns un pekeles) vajadzībām nav izmantojams, brauciens virs 100km nomoka līdz nāvei pat vienu vai divus braucējus, degvielas patēriņš uz vienu pārvadājamo pasažieru/kravas kilogramu milzīgs. Kāpēc to rakstu? Tāpēc, ka ne katrs var atļauties vienu auto priekš medībām, otru priekš šosejas, trešo priekš ģimenes. Par spīti uzskatam - kas der visam, tas neder nekam - auto tomēr jābūt ar plašāku, universālāku pielietojumu.
Atkārtošos par to dīzeļdzinēju, pielikšu klāt atslēdzamu pilnpiedziņu ar pazemināto pārnesumu rindu un spiedīšu uz saprātīgu ietilpību. Rezultāts varētu būt Mitsubishi L300, L400 vai kas tamlīdzīgs. Atkal jau subjektīvs viedoklis. Starp citu - Audi A6 2.5TDI Quatro ir ļoti laba alternatīva. Prasās tikai NEliels liftings plus pilnā bruņa. Šai gadījumā pat pazeminātie robi nav nepieciešami, jo pirmiais pārnesums ir gana lēns un motora griezes moments ļauj labi pukšķināt arī ar otro bez sajūga mocīšanas.
medību autiņi mēdz būt dažādi, kā mēs paši, jo situācijas un saimniecības ir dažādas. tāpēc vienmēr liela diskutēšana par šo ne mazsvarīgo tēmu notiek
labs variants ir edgaram kecam, jo ne visi dzīvojam pāris km attālumā no medību objektiem un lai pārvarētu lielus ceļa attālumus - šādas mašīnas ir vienkārši kā karaļi uz lielceļa - ievērojami ātrāks, veiklāks un lētāks (salīdzinot ar jebkuru 2 tonnīgu paaugstināto kasti - džipu).
ja dzīvo laukos (vai ja mašīnu glabā tuvu medību objektiem) tad visi Uazi, nivas, veci pikapi un jebkas cits ir ideāli. bezceļa spējas salīdzināt ir praktiski neiespējami, jo visi parasti ļoooti neobejktīvi pret to attiecas un 2 vienādas bezceļa situācijas arī reti sanāk piedzīvot. tāpat katrs par savu mašīnu un spējām saka (kā jau te var lasīt) un vienmēr teiks: "iet kā tanks", "izbraucu visur un vienmēr", "es braucu kur citi sēž" un "galvenais ir blīve" utt.
suzuki samurai gan ir sava līga, tie kam ir un kas ir braukushi to sapratot - 850kg pašmasa pēc dokumentiem, 2 cietie tilti un rāmis (lieki teikt ka diezgan viegli viņu uz lielākiem ripuļiem uzzsēdināt, bez liela riska ko priekšlaicīgi nokaut) samurai liek pat Nivai izskatīties pēc neveikla un neizturīga parketnieka. bet tāpat ir sēdēts ar samurai un nevajag nezkādus purva akačus meklēt. ja griežās 4 vai 3 rati (jo bloķis ta tikai vienā assī) un auto nekust no vietas, jo kautkāds šķērsils vai sablīvējums ir zem tiltiem vai vēdera tad sēž pilnīgi visi 4x4 vienalga kādas riepas, kāda masa, kāda jauda vai kāda "blīve" utt! cita lieta - labai "blīvei" būs mazāka iespēja tik tālu nokļūt. maza pašmasa ļaus vieglāk no sū_iem ārā tikt un liels klīrenss un labas riepas, ļaus dziļākos sū_os iebraukt.
Kāpēc Ņivas, Bobiki, Suzuki Samuraji, Nisan Patrol (vecais)visur iet cauri?
Tāpēc, ka VIEGLI un ĪSI! Tas ir galvenais.
Ja vajag auto medībām, nevis priekš zīmēšanās, ar brendiem, kas apkarināti ar spožiem ķengursitamiem, tad
izvēles kritēriji ir šādi:
- Nesošā rāmja konstrukcija,
- 2 vai 3 durvju versija, t.i. pēc iespējas īsāka garenbāze, jo mazāk uzkarās,
- monolītie tilti, jo lielāks atsperu gājiens tiltam vienā pusē izkarinoties, atsperes- vienalga kādas,
- pēc iespējas lielākas riteņu arkas, lai var uzlikt lielākus ripuļus nebojājot, negriežot virsbūvi,
- Dīzeļa dzinējs, kur izvēles kritērijs ir pēc iespējas mazāk elektronikas un galvenais vadu( kā benzīnniekam) nav kam samirkt,pārklāties, saiet uz īso. Dīzelim lielāka vilkme,
- Mehāniskā ātrumkārba ar mehāniski!!! slēdzamiem pazeminātajiem ātrumiem, no kabīnes!!!,mehāniski!!! slēdzami
vai pašbloķējoši diferenciāļi,
- Stūres pastiprinātājs,
- Dzinēja kartera aizsegs, bruņa.
-------------------------------------------
Liftēt piekari un kuzovu nav nepieciešams, jo tas klīrensu napalielina, bet paša krāniņa garumu palielina gan!
Liftēšana paaugstina smaguma centru un palielinās nestabilitāte, apgāšanās risks.
Liftē sporta bezceļniekus lai varētu lielā hodā lēkāt pa tramplīniem, lai nesistu cauri atsperes. Medībās uz soteli pa stigu netesīsi. Galvenais ir klīrenss (attālums no zemes līdz pirmajiem dzelžiem, ko noraut), ko panāk uzliekot lielākus ripuļus.
Salonā minimums elektrisku pribambasu, lai samirkstot skaņas tumbām vai el. logu pacēlājiem durvīs, nenoklātos visa auto elektroiekārta.
Vēlams dermantīna vai ādas beņķi, vieglāk tīrīt!
------------------------------------------------------------------
Papildus PAMATaprīkojums;
- Stiprs, metāla "I" vai "U"profila buferis priekšā un aizmugurē, Ne spīdīgs ķengurdauzāmais no trubiņām vai plastmasa.Tas nepieciešams lai iestriegot, ar speciālo OFF ROAD domkratu, varētu pacelt auto priekšu vai aizmuguri.
- Nepieciešama elektro vinča ar pareizu jaudu tonnās(auto pilna masa reiz divi). Vinča NOŅEMAMA,(vai divas, bet auto massa!) lai pārliktu arī uz aizmuguri, lai rāptos arā atpakaļ. Sporta auto ir tikai priekšā, jo gonkās tikai uz priekšu, ne atpakaļ! Saprātīgs mednieks apbrauks purvu, nevis vinčosies 4 stundas cauri!
- sakabes āķis auto aizmugurē, troses, lāpsta, cirvis, zāģis, spainis, instrumentu komplekts,
- Papildus akumulators un uzstadīts jaudīgāks dzinēja ģenerators vinčai.
Papildus luksus aprīkojums:
- alumīnija laipas, ko likt zem ripuļiem nostriegot. Pārvadā uz jumta.
- Papildus uz jumta izvadīts gaisa filtra gals, ja taisās šķērsot upes pa grunti,
- Sanaglots tornītis, sēdvieta no zemes 2.5 m, kā Alvim Šubeniekam.
---------------------------------------------------------------------------------
Tas arī viss. Atliek pētīt internetu.
Saliec www.mobile.de vajadzīgos parametrus gadus un piķi ko vari atļauties un pamatmateriāls tev būs.
Tikai neskaties liftētos, izskatās jau nu čoini, bet ja viņš tā ir būvēts, tad ne velti.
Viņš ir nodzīts, savu atpelnījis. Medībām nav jāliftē!!!
medību auto ir jābūt īsam, augstam, ar labām riepām un ar manuālu kārbu. Ideāli, ja ir vinča. Par dīzeli nepiekrītu vienas lietas dēļ -ja ir lieli mīnusi var nepiešķilties. Pašam L200 labi aprīkots, bet neesmu nemaz tik laimīgs - iekraut var daudz, erts un komfortabls, bet kad jāiebrauc kur dziļāks sniegs vai citas šaizes var sanākt sēdēt uz rāmja... Iespējams, ka tā ir tikai blīves vaina, bet ar īso pajero tomēr tik daudz problēmu nebija.
Uzreiz jautājums - pakāsu kaut kur atslēgu no vinčas (ir tāda plastmasas "herņa" ar dzelzs "figņu" ar kuras palīdzību varieslēgt/izslēgt) - ir idejas kur var nopirkt jaunu? Vinču liku pērkot auto skandi, bet viņiem nav ne jausmas kur tādu dabūt...
Aprīkojums: Blaser R93 270WSM, Rem .223 Swarovski Z6i 3-18x50 BT; Blaser BBF 97 30-06/12 Swarovski Z6i 1-6x24; uzlabota Walther G22 22LR 3-9x50, Leica CRF1200Y talummers un Swarovski EL 10x42 binoklitis.
Medību trofejas: 14
22.03.2010. 11:51
Uldis Spaarns, par liftingu atljaushos iebilst. Uz plikiem tiltiem auto neuzkaarsies, bet uz veedera gan.
Paarbaudiits shoziemas sniegos.
Protams, ka liftings nepaliidzees celmu gadijumaa, bet sniega un dublju gadijumaa paliidzees gan.
protams ka liftēt vajag un it īpaši piekari! vēders tiks pacelts no zemes - visbiežāk sēž tieši tāpēc ka kautkas aizsniedzās līdz lielajam vēdēram, nevis salīdzinoši mazajiem tiltiem. un kā bez lifta lielākus ratus var uzlikt? bundžas lifts no rāmja gan ir diezgan bezjēdzīgs, jo rāmis paliek vecajā augstumā ....
par benzīnu vai dīzeli - ja cilvēkam firmas/darba mašīna ir benzīns - tad loģiski ka viņam visām privātajām mašīnām (ieskaitot medību transportu) arī jābūt tādas pašas degvielas!
par vienu mašīnu visam - ģimenei, braucieniem, ikdienai un vēl mežam - lētāk domēr būs vieglā mašīna (ģimenei, darbam) un samurais vai uaz (vai kas līdzīgs) mežam pa 500 - 8000 ls nekā piemēram ar Mitsubishi pajero vai L200 braukt visur un liet 10 litrus/100km tur kur ar vieglo mašīnu varētu ar 6 izbraukt (vai pat mazāk)
Jāni,drusku gribu tev oponēt,Protams kā samuraju un jimnyju fans,uz medībām ko braukt 200 km.Man svars 125 kg,puika jau 1.8 metri garš,suns-rietumsibīrijas laika,sieva-nu sieva kā sieva,+plintes ,paika,pekeles.Neviens nav nospiests vai stīvs,protams pa ceļam vismaz reizi jāatzīmējas mežmalā,tā arī izstaipās.Pēc dzinējmedībām atpakaļskata spogulī nākas redzēt ka puika ar suni apķērušies snauž,jo lēkāšanai vietas gan nav.:)))
Ar laiku ja būs naudiņa tad nedaudz pārbūvēšu savu Audiku. Ja būtu iespēja tad protams arī citu priekšējo bamperu ieliktu, bet atkal neaizsargāts paliek priekšējais radiators. Vēl derētu uzlikt apakšā metāla vai alumīnija motora pārsegu, jo plasmasa kā jau plasmasa, maksā naudu, bet jēgas nekādas kad iestrēgsti dubļos vai sniegā, ka tikai noraut!
Vēl ja nākotnē izdosies uzlikt kenguratņiku, un pārejos pribambasus, redzēs kas no tā sanāks :) Bet protams ja finanses atļaus tad protams kādu džipu nopirkt derētu, pa medību vietu nēsāties. Bet skatoties šī brīža situāciju tad pamazām visu mežu ceļi un stigas tiek tā saremontētas ka drīz varēs ar vienkāršu pilsētas auto izbraukt. Vienīgi ja tikai mežstrādnieki neizsit tos celiņus!!!
Es priekšroku dodu Dz, neminēšu kāpēc jo kolēģi iepriekš rakstīja viņa plusus.
Ja es pirktu auto tad no mazajiem Ņiva, Samurais vai tamlīdzīgs auto, vai arī var kaut ko no lielākiem dīzeļzvēriem kā amerikāņu fords, Vecais Jeep grand cheroki, vecais Landkruizers.
Opelis aktrīt, ātri pūst kā arī ļoti baidās mitrumu, jo cik opeļu džipu zinu tik visiem problēmas ar vadiem.
Bet kā jau teica kolēģu cik variantu tik arī piedāvājumu būs. Jāskatās kur un kam tiks pielietots auto.
Pats ideālākais variants ir viens džips ko sist pa medībām nebūtu žēl, kā arī otrs tā kā pie manis auto Quatro, jo vairs uz cita nepārsēdīšos, gan ziemā, gan vasarā vari droši braukt, vai nu lietus līst, vai nu ledus uz ceļa, tā labi sevi tur uz ceļa.
Atkārtošos par to dīzeļdzinēju, pielikšu klāt atslēdzamu pilnpiedziņu ar pazemināto pārnesumu rindu un spiedīšu uz saprātīgu ietilpību. Rezultāts varētu būt Mitsubishi L300, L400 vai kas tamlīdzīgs. Atkal jau subjektīvs viedoklis. Starp citu - Audi A6 2.5TDI Quatro ir ļoti laba alternatīva. Prasās tikai NEliels liftings plus pilnā bruņa. Šai gadījumā pat pazeminātie robi nav nepieciešami, jo pirmiais pārnesums ir gana lēns un motora griezes moments ļauj labi pukšķināt arī ar otro bez sajūga mocīšanas.
labs variants ir edgaram kecam, jo ne visi dzīvojam pāris km attālumā no medību objektiem un lai pārvarētu lielus ceļa attālumus - šādas mašīnas ir vienkārši kā karaļi uz lielceļa - ievērojami ātrāks, veiklāks un lētāks (salīdzinot ar jebkuru 2 tonnīgu paaugstināto kasti - džipu).
ja dzīvo laukos (vai ja mašīnu glabā tuvu medību objektiem) tad visi Uazi, nivas, veci pikapi un jebkas cits ir ideāli. bezceļa spējas salīdzināt ir praktiski neiespējami, jo visi parasti ļoooti neobejktīvi pret to attiecas un 2 vienādas bezceļa situācijas arī reti sanāk piedzīvot. tāpat katrs par savu mašīnu un spējām saka (kā jau te var lasīt) un vienmēr teiks: "iet kā tanks", "izbraucu visur un vienmēr", "es braucu kur citi sēž" un "galvenais ir blīve" utt.
suzuki samurai gan ir sava līga, tie kam ir un kas ir braukushi to sapratot - 850kg pašmasa pēc dokumentiem, 2 cietie tilti un rāmis (lieki teikt ka diezgan viegli viņu uz lielākiem ripuļiem uzzsēdināt, bez liela riska ko priekšlaicīgi nokaut) samurai liek pat Nivai izskatīties pēc neveikla un neizturīga parketnieka. bet tāpat ir sēdēts ar samurai un nevajag nezkādus purva akačus meklēt. ja griežās 4 vai 3 rati (jo bloķis ta tikai vienā assī) un auto nekust no vietas, jo kautkāds šķērsils vai sablīvējums ir zem tiltiem vai vēdera tad sēž pilnīgi visi 4x4 vienalga kādas riepas, kāda masa, kāda jauda vai kāda "blīve" utt! cita lieta - labai "blīvei" būs mazāka iespēja tik tālu nokļūt. maza pašmasa ļaus vieglāk no sū_iem ārā tikt un liels klīrenss un labas riepas, ļaus dziļākos sū_os iebraukt.
Jo krutaaks dzips, jo taalaak jaaiet peec traktora :)
Tāpēc, ka VIEGLI un ĪSI! Tas ir galvenais.
Ja vajag auto medībām, nevis priekš zīmēšanās, ar brendiem, kas apkarināti ar spožiem ķengursitamiem, tad
izvēles kritēriji ir šādi:
- Nesošā rāmja konstrukcija,
- 2 vai 3 durvju versija, t.i. pēc iespējas īsāka garenbāze, jo mazāk uzkarās,
- monolītie tilti, jo lielāks atsperu gājiens tiltam vienā pusē izkarinoties, atsperes- vienalga kādas,
- pēc iespējas lielākas riteņu arkas, lai var uzlikt lielākus ripuļus nebojājot, negriežot virsbūvi,
- Dīzeļa dzinējs, kur izvēles kritērijs ir pēc iespējas mazāk elektronikas un galvenais vadu( kā benzīnniekam) nav kam samirkt,pārklāties, saiet uz īso. Dīzelim lielāka vilkme,
- Mehāniskā ātrumkārba ar mehāniski!!! slēdzamiem pazeminātajiem ātrumiem, no kabīnes!!!,mehāniski!!! slēdzami
vai pašbloķējoši diferenciāļi,
- Stūres pastiprinātājs,
- Dzinēja kartera aizsegs, bruņa.
-------------------------------------------
Liftēt piekari un kuzovu nav nepieciešams, jo tas klīrensu napalielina, bet paša krāniņa garumu palielina gan!
Liftēšana paaugstina smaguma centru un palielinās nestabilitāte, apgāšanās risks.
Liftē sporta bezceļniekus lai varētu lielā hodā lēkāt pa tramplīniem, lai nesistu cauri atsperes. Medībās uz soteli pa stigu netesīsi. Galvenais ir klīrenss (attālums no zemes līdz pirmajiem dzelžiem, ko noraut), ko panāk uzliekot lielākus ripuļus.
Salonā minimums elektrisku pribambasu, lai samirkstot skaņas tumbām vai el. logu pacēlājiem durvīs, nenoklātos visa auto elektroiekārta.
Vēlams dermantīna vai ādas beņķi, vieglāk tīrīt!
------------------------------------------------------------------
Papildus PAMATaprīkojums;
- Stiprs, metāla "I" vai "U"profila buferis priekšā un aizmugurē, Ne spīdīgs ķengurdauzāmais no trubiņām vai plastmasa.Tas nepieciešams lai iestriegot, ar speciālo OFF ROAD domkratu, varētu pacelt auto priekšu vai aizmuguri.
- Nepieciešama elektro vinča ar pareizu jaudu tonnās(auto pilna masa reiz divi). Vinča NOŅEMAMA,(vai divas, bet auto massa!) lai pārliktu arī uz aizmuguri, lai rāptos arā atpakaļ. Sporta auto ir tikai priekšā, jo gonkās tikai uz priekšu, ne atpakaļ! Saprātīgs mednieks apbrauks purvu, nevis vinčosies 4 stundas cauri!
- sakabes āķis auto aizmugurē, troses, lāpsta, cirvis, zāģis, spainis, instrumentu komplekts,
- Papildus akumulators un uzstadīts jaudīgāks dzinēja ģenerators vinčai.
Papildus luksus aprīkojums:
- alumīnija laipas, ko likt zem ripuļiem nostriegot. Pārvadā uz jumta.
- Papildus uz jumta izvadīts gaisa filtra gals, ja taisās šķērsot upes pa grunti,
- Sanaglots tornītis, sēdvieta no zemes 2.5 m, kā Alvim Šubeniekam.
---------------------------------------------------------------------------------
Tas arī viss. Atliek pētīt internetu.
Saliec www.mobile.de vajadzīgos parametrus gadus un piķi ko vari atļauties un pamatmateriāls tev būs.
Tikai neskaties liftētos, izskatās jau nu čoini, bet ja viņš tā ir būvēts, tad ne velti.
Viņš ir nodzīts, savu atpelnījis. Medībām nav jāliftē!!!
Uzreiz jautājums - pakāsu kaut kur atslēgu no vinčas (ir tāda plastmasas "herņa" ar dzelzs "figņu" ar kuras palīdzību varieslēgt/izslēgt) - ir idejas kur var nopirkt jaunu? Vinču liku pērkot auto skandi, bet viņiem nav ne jausmas kur tādu dabūt...
Paarbaudiits shoziemas sniegos.
Protams, ka liftings nepaliidzees celmu gadijumaa, bet sniega un dublju gadijumaa paliidzees gan.
par benzīnu vai dīzeli - ja cilvēkam firmas/darba mašīna ir benzīns - tad loģiski ka viņam visām privātajām mašīnām (ieskaitot medību transportu) arī jābūt tādas pašas degvielas!
par vienu mašīnu visam - ģimenei, braucieniem, ikdienai un vēl mežam - lētāk domēr būs vieglā mašīna (ģimenei, darbam) un samurais vai uaz (vai kas līdzīgs) mežam pa 500 - 8000 ls nekā piemēram ar Mitsubishi pajero vai L200 braukt visur un liet 10 litrus/100km tur kur ar vieglo mašīnu varētu ar 6 izbraukt (vai pat mazāk)
Vēl ja nākotnē izdosies uzlikt kenguratņiku, un pārejos pribambasus, redzēs kas no tā sanāks :) Bet protams ja finanses atļaus tad protams kādu džipu nopirkt derētu, pa medību vietu nēsāties. Bet skatoties šī brīža situāciju tad pamazām visu mežu ceļi un stigas tiek tā saremontētas ka drīz varēs ar vienkāršu pilsētas auto izbraukt. Vienīgi ja tikai mežstrādnieki neizsit tos celiņus!!!
Es priekšroku dodu Dz, neminēšu kāpēc jo kolēģi iepriekš rakstīja viņa plusus.
Ja es pirktu auto tad no mazajiem Ņiva, Samurais vai tamlīdzīgs auto, vai arī var kaut ko no lielākiem dīzeļzvēriem kā amerikāņu fords, Vecais Jeep grand cheroki, vecais Landkruizers.
Opelis aktrīt, ātri pūst kā arī ļoti baidās mitrumu, jo cik opeļu džipu zinu tik visiem problēmas ar vadiem.
Bet kā jau teica kolēģu cik variantu tik arī piedāvājumu būs. Jāskatās kur un kam tiks pielietots auto.
Pats ideālākais variants ir viens džips ko sist pa medībām nebūtu žēl, kā arī otrs tā kā pie manis auto Quatro, jo vairs uz cita nepārsēdīšos, gan ziemā, gan vasarā vari droši braukt, vai nu lietus līst, vai nu ledus uz ceļa, tā labi sevi tur uz ceļa.